ابزار بادی یا پنوماتیک چیست؟

این دستگاه با استفاده از هوای فشرده شده در یک مخزن می‌تواند انرژی بسیاری را ذخیره کند. نام دیگر ابزار بادی پنوماتیک است و قدرت آن در صنایع مختلف با بسیاری از ابزارهای برقی و بنزینی برابری می‌کند. پنوماتیک ها با ذخیره کردن گاز CO2 یا همان کربن دی‌اکسید می‌تواند قدرت بسیاری را از طریق کمپرسور هوا تولید کند. این ابزار با توجه به میزان قدرت و انرژی که دارد توانسته نسبت به سایز ابزارهای صنعتی برتری بسیاری را به دست آورد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این ابزار میپردازیم.

مزایای استفاده از ابزار بادی

ابزارهای بادی در صنایع مختلف با کمترین معایب روبه‌رو هستند و به همین دلیل بیشتر افراد از این ابزار استفاده می‌کنند. در مقابل تمامی ابزارآلات در کنار مزایایشان، معایبی دارند که بعث شده ابزار بادی برتری بیشتری را نسبت به سایر ابزارآلات به دست آورد. برای درک بهتر این مسئله می‌توان با معایب دستگاه‌هایی همچون ابزار بنزینی، برقی، شارژی و … آشنا شد.

آشنایی با معایب ابزارآلات بنزینی، برقی و شارژی

ابزارآلات بنزینی: همان‌طور که از اسم این دستگاه پیداست با بنزین کار می‌کند. اولین و بزرگ‌ترین مشکل این دستگاه هم استفاده از سوخت بنزینی هست. بنزین باعث به وجود آمدن آلودگی هوا و در نتیجه آسیب رساندن به محیط زیست است.

ابزارآلات برقی: جابه‌جایی این دستگاه‌ها به طول سیم شان بستگی دارد. به این ترتیب با محدودیت جابه‌جایی روبه‌رو هستند. یکی دیگر از مهم‌ترین معایب ابزارآلات برقی خطر برق گرفتی یا احتمال آسیب به جان و مال افراد است.

ابزارآلات شارژی: از مهم‌ترین معایبی که این دستگاه‌ها دارند وزن سنگین و عمر کوتاه باتری‌هایشان است. قطعاً به خاطر سنگین بودن این دستگاه فرد با مشکلات حمل و نقل این دستگاه مواجه است. همچنین محدود بودن شارژ باتری و عمر آن از معایب بسیار مهم ابزارآلات برقی می‌باشد.

برگشت به بالا
×